Aktualitások

2021. július 6.
Tájékoztatás a DVCSH Kft-ről.
Elvették a DVCSH engedélyét. Interjú Szabó Zsolttal.

A Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal (MEKH) megerősítette a Rajta Újváros! Egyesület képviselőinek álláspontját és visszavonták a DVCSH távhőszolgáltatási engedélyét. Az átadás-átvétel tegnap történt, a témában Szabó Zsolt alpolgármester tisztázott néhány kérdést. 

– Mi történt a felmondás után?

– A felmondással egy időben jeleztük a MEKH felé, hogy a DVCSH helyett az önkormányzat a 100 százalékos tulajdonában álló DVG Zrt.-t kívánja megbízni a feladattal. A DVG Zrt. el is kezdte a felkészülést az átvételre. A műszaki paraméterek felmérése, a számlázási rendszer felállítása, az ügyfélszolgálati irodák létrehozása mind-mind megkezdődött. Nagyon fontosnak tartom hangsúlyozni azt a tényt, hogy a város távhő-hálózata az önkormányzat tulajdonában van. Ugye sokan hivatkoztak arra, hogy a DVG-nek semmije sem volt a szolgáltatáshoz, jelentem de: a hálózat teljes egészében, ahogy a felújítások utáni munkákat is értelemszerűen el tudta volna látni a DVG. Az alvállalkozókkal megállapodtunk, a hálózatot felmértük, sőt, konkrét megállapodásunk volt arra vonatkozóan is, hogy honnan vásárolunk hőt. A MEKH végül az önkormányzati tulajdonú DVG Zrt. helyett ugyanakkor az állami tulajdonú MVM Oroszlányi Távhőszolgáltató Zrt.-t jelölte ki arra, hogy július 1-jétől ellássa Dunaújvárosban a távhőszolgáltatást. A MEKH tájékoztatása szerint a felhasználók ellátása az átadás-átvétel során is folyamatos marad, teendőjük nincs. Innentől kezdve természetesen az átadás-átvétel teljes mértékben az állami cég felelőssége, így a lakosság pontos tájékoztatása is. 

– Mivel indokolta a MEKH, hogy az MVM-et választotta?
– A MEKH egészen pontosan azzal indokolta, hogy nem a DVG-t jelölte ki, hogy a DVG és a DVCSH között olyan mértékben mérgesedett el a kapcsolat, hogy a távhőszolgáltatási feladat átadás-átvételi folyamatának véghezviteléhez szükséges együttműködést nem lehet alappal feltételezni. Itt szeretném egyértelműsíteni, hogy bár nem volt felhőtlen a kapcsolat a DVCSH-val, de szó sem volt arról, ami az előző városvezetés idején, hogy bírósági perek tucatjai indultak volna a felek között. Mi igyekeztünk a nézeteltéréseket tárgyalóasztal mellett rendezni. Nekünk egy dologgal volt bajunk: azzal, ha a szolgáltatás kimaradt. Amit még mindenképpen szeretnék kiemelni a MEKH határozatából, az a Fejér Megyei Kormányhivatal törvényességi felhívására adott válaszuk. Mint ismert, a Kormányhivatal szerint a polgármester április végén nem volt döntési kényszerben, nem kellett volna felmondania a DVCSH szerződését. Ugye voltak helyi lapok, akik már pezsgőt bontottak a Kormányhivatal levelétől és azt írták, hogy "Törvénysértőnek bizonyult az önkormányzat eljárása". 

– Ehhez képest mi a hatósági döntés lényege?

– Nos, nekik ajánlom figyelmükbe a MEKH következő sorait: "A Hivatal meggyőződése az is, hogy a polgári jog területén álló jognyilatkozatok polgári jogi megfelelősségének elbírálására az FMK-nak sincsen hatásköre, ezen túlmenően pedig az FMK felhívása nem tekinthető döntésnek, hiszen mint azt a törvényességi felhívás az elnevezésében is tartalmazza, az nem döntés, csak felhívás. Így az abban foglaltak nem tekintendők jogi ténynek sem, jogerő a felhíváshoz nem kapcsolódik." Lefordítom ezt jogászról magyarra: a MEKH ugyanazt az érvelést adta a Kormányhivatal felhívására, amit mi is, vagyis, hogy a Kormányhivatal csak a véleményét közölte, vagyis semmi sem bizonyítja, hogy valóban törvénytelen lett volna a polgármester határozata. De más helyen is arra a véleményre jutott a MEKH, hogy a Kormányhivatal túllépte a hatáskörét, gyakorlatilag ízekre szedte a Kormányhivatal törvényességi felhívását. Mindenképpen nagy megerősítés ez nekünk, hiszen ugye az ellenérdekelt felektől folyamatos az a vád, hogy jogilag megalapozatlan döntéseket hoztunk. Azt hiszem ennél csattanósabb választ nem is kaphatnának. Szeretném megerősíteni: a jelenlegi városvezetésnek egy célja van: az, hogy minden dunaújvárosi otthonban tisztességes víz, csatorna és távhőszolgáltatás legyen. Továbbra is mindent megteszünk annak érdekében, hogy ezt elérjük.

(Címlap- és belső oldali képünk illusztráció; nyitókép: Végh Zoltán)

Normal 0 21 false false false HU X-NONE X-NONE /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Normál táblázat"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri",sans-serif; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:"Times New Roman"; mso-bidi-theme-font:minor-bidi; mso-fareast-language:EN-US;}